Blog

Themakamp Reis rond de wereld!

Geschreven door Bloemenstad VZW op Reageer als eerste

Midden in de Kempen tussen de bossen wachtten de moni’s vol spanning op de komst van de gasten. Om 11 uur was het zo ver. Er was een blauw busje in zicht. Echter zaten er nog geen gasten in…. Oei, zijn ze die vergeten?
Nee hoor, de koffers kwamen eerst, 5 minuten later waren ook de gasten gearriveerd.
We verkenden het nieuwe gebouw, smulden van lekkere boterhammen en testen het bed al uit. Toen iedereen terug wakker was begonnen we aan onze reis.
Gertje is Samson kwijtgeraakt. Hij is meegenomen door een alien en het is aan ons om Samson terug te vinden. Gelukkig heeft de alien een wiebelwabbelknop mee. Via deze knop kunnen we razendsnel reizen naar alle landen.
De gasten mochten op de knop duwen en …. We belanden plots allemaal in Tirol tussen de bergen. Onze zoektocht kon beginnen!
Tijdens onze zoektocht kwamen we Heidi tegen. Zij wou ons helpen, maar daarvoor moesten we eerst haar helpen. Ze was namelijk al haar geiten kwijt. We gingen ze zoeken, geiten melken, geitenbowling, geitenfietstocht, kleuren,….
Samson vonden we echter nergens terug.
Hopelijk hebben we morgen meer succes! Moe maar voldaan ging iedereen slapen.

Dinsdag:
Na een rustige nacht begonnen we de dag met een stevig ontbijt. Lekkere boterhammen met choco en speculoospasta werden opgesmuld. We zaten nog altijd met een probleem: ‘ Samson is nog steeds niet terug!’
We hadden dus weer de hulp nodig van de Alien. We riepen hem en hij gaf ons de wiebelwabbelknop. Na een duw op de knop, belanden we met allemaal in Mexico. In Mexico is het superwarm, maar toch gingen we op zoek.
Deze keer kwamen we Julio tegen. Een echte Mexicaan. Voor we een tip kregen waar Samson heen was gegaan, moesten we hem helpen om het feest: ‘ Cinco de Mayo’ voor te bereiden. Er was heel veel werk. We knutselden gitaren en maracas en knutselden een piñata in elkaar.
Daarna was het tijd voor een heerlijke Mexicaanse maaltijd. We aten Chili sin carne.
Na een heerlijke siësta was het tijd voor het grote smokkelspel. We moesten drugs smokkelen over de grens zodat we deze konden gebruiken op het feest. Maar opgepast, de drugspolitie was telkens vlakbij. Als je gezien werd met drugs, moest je naar de gevangenis om een opdracht uit te voeren. Het was een hele klus, maar het is ons toch gelukt!
Hierna werden we afgekoeld door een heus watergevecht met pistolen en kanonnen. Iedereen heeft er van genoten.Maar Julio vond dat we nog niet genoeg gewerkt hadden en gaf ons de opdracht om nog lekkere mocktails te maken. Dit deden we maar al te graag! We hadden twee volle kannen.Na het heerlijke avondmaal was het eindelijk zo ver: ‘ het feest kon beginnen’. Alle lekkernijen werden klaargezet. Jammer genoeg viel er één kan drinken op de grond. Maar we hadden nog meer als genoeg. We kregen een lekker drankje, mochten de piñata kapot slaan. En mmmmm….. er zaten lekkere snoepjes is. We maakten zelf muziek, maar luisterden ook naar de radio.Na al het feestgedruis ging iedereen voldaan naar bed. Sommige droomden over de volgende bestemming want Samson ……… was nergens te vinden in Mexico.

Woensdag:
We werden wakker na een nacht vol heerlijke dromen. Het ontbijtje stond al klaar en we konden snel beginnen smullen. Na het ontbijt kwam Gertje weer op bezoek. Hij was radeloos want Samson was nog altijd niet terecht.
Na een duw op de wiebelwabbelknop reisden we razendsnel naar Amerika naar tante Erika. Zij was heel blij om ons te zien want ze had dringend acteurs nodig voor verschillende reclamespotjes. Dit zagen wij wel zitten om te doen en we werden rasechte acteurs. Zo zijn we binnenkort te zien in verschillende nieuwe reclamespotjes zoals Evian, Coca-Cola, shampoo, schweppes , Heineken, …
’s Middags had de keukenploeg voor een echt Amerikaans gerecht gezorgd en aten we hamburgers met frieten.
Na al dat acteerwerk verdienden de acteurs een beetje rust. Toen iedereen bekomen was, trokken we er op uit. We gingen de  natuur van Amerika bezoeken en kwamen dieren en een heuse speeltuin tegen. De gasten hebben zich nogal kunnen uitleven.
Maar de dag was nog niet gedaan! Na het avondmaal werd alles klaargezet voor een heuse filmavond. We keken een film en kregen er wat popcorn bij. Een zalige afsluiter voor alweer een hele leuke dag.
Samson is nog altijd niet gevonden, maar hopelijk hebben we morgen meer geluk!

Donderdag
Tijd om op te staan! Maar de gasten bleven nog lekker in dromenland. Na een zalige lange nacht gingen we Gertje nog eens proberen te helpen. Deze keer bracht de wiebelwabbelknop ons naar Schotland. Daar kwamen we  ridder Archer tegen en die vroeg ons om te helpen om het monster te verslaan. Ze had een groot kasteel bij en om erachter te komen waar het monster zich schuil hield moesten we alle opdrachten achter de raampjes uitvoeren. Pas dan zou de tip van de schuilplaats te zien zijn.
We deden heel hard ons best. Zo knutselden we ons eigen kasteel, deden we allemaal een schotse rok aan, maakten een wapenschild, testen onze skillls bij het omhooghouden van een ballon en het laten ontploffen van een bom.
Na al dat werken kwam de tip eindelijk in zicht en konden we op pad. Dit deden we natuurlijk niet zonder onze wapens. Na een moeilijke strijd was het monster uiteindelijk verslagen!! Joepie!!!
Terug aangekomen bij ons gebouw stond er een heel lekkere maaltijd klaar: ‘spinaziepuree met vissticks’. Na al dat gesmul hadden we een siësta verdiend.
In de namiddag gingen er enkelen de grachten rond het kasteel verkennen en vertrokken naar het zwembad in Turnhout. Daar genoten ze van de piratenspeeltuin in het zwembad.
De anderen gingen op avontuur met Gertje en bezochten de zomerbar en de boomhut. Ze snoezelden midden in de natuur en genoten van een heerlijke fietstocht met het kasteel.
Moe maar voldaan keerden beiden groepen terug voor een lekker avondmaal en een lekker dessertje.
Maar de dag was nog niet gedaan. We kregen nog hoog bezoek van 2 echte schotten. Zij gaven ons een heus doedelzakconcert. Wauw wat hebben we daar van genoten!
Iedereen was doodop van de dag in Schotland en kroop in zijn bed. Maar voor echter enkele gasten en moni’s was het avontuur nog niet gedaan. Ze hadden nog niet genoeg gezien van Schotland en besloten te gaan kamperen. Hopelijk hebben ze heerlijk geslapen in de tent.